Wnętrza Silver Tower Center we Wrocławiu

Silver Tower Center jest 14-kondygnacyjnym biurowcem, który zajmuje teren przy wrocławskim dworcu PKP. Jak zostały zaaranżowane i oświetlone jego wnętrza?

Budowa Silver Tower Center rozpoczęła się w połowie 2012, a zakończyła w październiku 2014 roku. Na powierzchni 25 tys. m2 mieści się: parking, powierzchnie handlowe, centrum konferencyjne, hotel oraz biurowiec. 14-kondygnacyjną wieżę o wysokości 55 metrów z piętrami o średniej powierzchni 600 mkw, wyposażono i oddano do dyspozycji najemcom.

Pod względem tempa komercjalizacji projekt jest dużym sukcesem. W nieco ponad rok wynajęliśmy całą dostępną w obiekcie przestrzeń biurową – mówi Aleksandra Sikora, Project Manager ze strony inwestora, firmy Wisher Enterprise Sp. z o.o. – W budynku mieszczą się między innymi: Luxoft – międzynarodowa firma z branży IT, europejskie centrum usług księgowych Toyoty oraz biura Diehl Control Polska – dodaje.

Silver Tower Center – kulisy aranżacji

Wisher Enterprises Sp. z o.o. przyjęła model, w którym do dyspozycji wynajmujących oddaje się całe piętra oraz zespoły kilku kondygnacji, a kosztami ich wyposażenia zgodnie z wymaganiami klienta dzielą się obie strony umowy.

Do oświetlenia wszystkich powierzchni wykorzystaliśmy nowoczesne, ekonomiczne układy – mówi Łukasz Napierała z Firmy TRILUX Polska, odpowiedzialnej za całościowe oświetlenie 10 pięter Silver Tower Center. – W pomieszczeniach przyjmujących formę tzw. open space’ów, wykorzystaliśmy modele linii 5051 oraz SOLVAN, charakteryzujące się smukłą, estetyczną  konstrukcją, dobrą wydajnością i światłem zapewniającym komfortową pracę przy komputerze. W sufity sal konferencyjnych wbudowano modułowe rozwiązania serii ENTERIO. W toaletach, kuchniach i częściach ciągów komunikacyjnych wykorzystaliśmy natomiast downlightowe oprawy AMBIELLA. Wszystkie wdrożone rozwiązania łączy stosunkowo niski koszt inwestycji przy zadowalającej wydajności i dobrej jakości światła – dodaje.

Silver Tower Center – przebieg realizacji

Przygotowanie powierzchni biurowej do przekazania najemcom jest procesem, który wymaga koordynacji działań wielu kontrahentów. Mowa m.in, o dostawcach wykładzin oraz umeblowania, a także malarzach i wykonawcach instalacji oświetlenia, a ponadto instalacji elektrycznej.

Po ustaleniu docelowej listy dostawców, realizacja fit-out’u, czyli , kompletu prac instalacyjnych i wykończeniowych w obrębie powierzchni najemcy, przebiegała w przypadku Silver Tower Center bardzo sprawnie – mówi Aleksandra Sikora. Przykładem wzorcowej współpracy była instalacja systemów oświetlenia przez firmę TRILUX. Koordynator projektu nie tylko pozostawał z nami w stałym kontakcie, ale także egzekwował niezbędne informacje od podmiotów, od których uzależnione były dostawy opraw – tłumaczy Project Manager Wisher Enterprises Sp. z o.o.

Przekazanie pomieszczeń biurowych odbyło się w ustalonym przez najemców i wykonawców terminie. Na poszczególnych kondygnacjach budynku oddano do dyspozycji pomieszczenia socjalno-sanitarne, biura typu „open space”, sale konferencyjne, a ponadto pokoje relaksu oraz strefy aktywnego wypoczynku.

źródło: materiały prasowe